Co mohu vyřídit v Dolních Měcholupech

Vidimace a legalizace

Ověřování shody opisu listiny s jejím originálem a ověřování pravosti podpisu na listině

Správní poplatek za ověření (vidimaci) každé i započaté stránky vidimované listiny činí 30 Kč.
Správní poplatek za ověření pravosti (legalizaci) každého podpisu na listině činí 30 Kč.
Správní poplatky stanoví položka 4 a 5 sazebníku zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích , ve znění pozdějších předpisů

Vydávání rybářských lístků

Možnost zvolit dobu platnosti rybářského lístku:

  • 1 rok správní poplatek 100 Kč
  • 3 roky správní poplatek 200 Kč
  • 10 let správní poplatek 500 Kč

Hlášení trvalého pobytu

1. Místem trvalého pobytu

Místem trvalého pobytu se rozumí státním občanem ČR zvolená adresa pobytu v České republice. Občan může mít jen jedno místo trvalého pobytu a to v objektu, který je určen pro bydlení a je označen číslem popisným, orientačním popř. evidenčním.

 Údaj místa trvalého pobytu je pouze evidenčním údajem a nevyplývají z něj žádná práva a povinnosti k objektu nebo jeho vlastníkovi.

2. K přihlášení k trvalému pobytu občan předkládá:

  • občanský průkaz (platný), u něhož není v důsledku změny místa trvalého pobytu oddělena jeho vyznačená část,
  • doklad o vlastnictví domu nebo bytu, výpis z katastru nemovitostí /ne starší 3 měsíců/, nebo doklad o oprávnění užívat byt – nájemní smlouvu či úředně ověřené potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu, resp. oprávněná osoba může potvrzení podepsat přímo před pracovníky ohlašovny,
  • vyplněný Přihlašovací lístek
  • zákonný zástupce předkládá za občana mladšího 15 let jeho rodný list.

3. Kdo hlásí změnu trvalého pobytu:

  • za občana mladšího 15 let – jeho zákonný zástupce (rodič),
  • za občana zbaveného způsobilosti k právním úkonům (za občana, jehož způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilý hlásit změnu trvalého pobytu) - zákonný zástupce určený soudem,
  • za občana může změnu místa trvalého pobytu hlásit jím pověřený zmocněnec na základě ověřené plné moci.

Poplatky: za osobu starší 15-ti let: 50.- Kč (mladší zdarma)

4. Zrušení trvalého pobytu:

Zrušit trvalý pobyt lze na základě žádosti podané u místně příslušného obecního úřadu.

Dle §12 zákona č.133/2000 Sb., o evidenci obyvatel ohlašovna rozhodne o zrušení údaje trvalého pobytu :

  • byl-li zápis proveden na základě pozměněných, neplatných či padělaných dokladů, nebo nesprávně uvedených skutečností,
  • byl-li objekt, na jehož adrese je občan hlášen k trvalému pobytu, odstraněn nebo zanikl či není způsobilý k užívání za účelem bydlení,
  • zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo jeho vymezené části, jehož adresa je vedena v evidenci obyvatel jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt (vymezenou část) - v tomto případě ohlašovna rozhodne o zrušení údaje trvalého pobytu na návrh oprávněné osoby uvedené v §10 odst.6 písm.c) zákona o evidenci obyvatel. Navrhovatel je povinen existenci důvodů ohlašovně prokázat.

Více informací na www.mvcr.cz/... - pobyt občana

Trvalé přihlašování k pobytu

Postup při ohlášení změny místa trvalého pobytu:

  • vyplnit a podepsat přihlašovací lístek trvalému pobytu;
  • předložit občanský průkaz;
  • doložit vlastnictví bytu nebo domu, nebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem Úřadu.

Za přihlášení změny místa trvalého pobytu zaplatí občan poplatek ve výši 50,- Kč.

Placení místních poplatků

  • poplatky ze psů;

 Sazby místního poplatku za rok:

v bytovém domě:

  1.500 Kč za jednoho psa,

  2.250 Kč za druhého a každého dalšího psa téhož držitele.

v rodinném domě: 

300 Kč za jednoho psa,

600 Kč za druhého a každého dalšího psa téhož držitele.

Je-li poplatníkem poživatel invalidního, starobního, vdovského nebo vdoveckého důchodu, který je jeho jediným zdrojem příjmu, anebo poživatel sirotčího důchodu, činí sazba poplatku 200 Kč ročně za jednoho psa a 300 Kč ročně za druhého a každého dalšího psa téhož držitele.

Sazba poplatku za psa určeného a užívaného k hlídání objektů, jehož držitelem je právnická osoba, která je zároveň vlastníkem hlídaného objektu, činí ročně 600 Kč za jednoho psa a 900 Kč za druhého a každého dalšího psa.

Osvobození a úleva podle obecně závazné vyhlášky č. 23/2003 Sb. hl. m. Prahy, o místním poplatku ze psů, v platném znění

Od poplatku je osvobozen držitel psa převzatého z útulků provozovaných na území hl. m. Prahy po dobu dvou let od převzetí psa ze zařízení.

Úleva od poplatku ve výši roční sazby, nejvýše však 350 Kč, se poskytne tomu poplatníkovi, který nechá označit psa mikročipem a přihlásí se do evidence chovatelů psů v souladu s touto vyhláškou. Na úlevu od poplatku má poplatník nárok ve dvou po sobě jdoucích letech následujících po roce, kdy obě uvedené podmínky splnil.

  • ubytovací poplatky,
  • rekreační poplatky;
  • poplatky za užívání veřejného prostranství;
  • poplatky za zábory;
  • poplatky za reklamy;
  • poplatky za výherní hrací automaty;
  • poplatky za vstupné.

Podání žádosti o kácení stromů

Kdy je a není nutné podat žádost: Povolení není třeba ke kácení dřevin na pozemcích, které jsou ve vlastnictví fyzických osob, jestliže pozemky užívají a jde-li o stromy se stanovenou velikostí, popřípadě jinou charakteristikou. Povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les za předpokladu, že nejsou významným krajinným prvkem [§ 3 písm. b) zákona] a jsou splněny ostatní podmínky stanovené zákonem a jinými právním předpisy, se podle § 8 odst. 3 zákona nevyžaduje pro stromy o obvodu kmene do 80 cm měřeného ve výšce 130 cm nad zemí nebo souvislé keřové porosty do celkové plochy 40 m2.

Podklady k žádosti: Žádost o povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les podává vlastník pozemku či nájemce se souhlasem vlastníka pozemku, na kterém dřeviny rostoucí mimo les rostou. Žádost musí obsahovat:

  • jméno a adresu žadatele,
  • doložení vlastnického či nájemního vztahu žadatele k pozemkům a dřevinám rostoucím mimo les;
  • specifikaci dřevin rostoucích mimo les, které mají být káceny, zejména jejich druh, počet, velikost plochy keřů, včetně situačního zákresu;
  • udání obvodu kmene stromu ve výšce 130 cm nad zemí;
  • zdůvodnění žádosti.

Stejné náležitosti jako žádost o povolení ke kácení musí obsahovat i oznámení o kácení dřevin rostoucích mimo les. Kácení dřevin rostoucích mimo les se provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. K tomu přihlíží orgán ochrany přírody při vydávání povolení ke kácení dřevin.

Žádost o umístění v Domě s pečovatelskou službou

Formulář žádosti do DPS

Řešení sousedských vztahů

Stížnosti na místní občany a na činy uskutečnivší se v MČ Dolní Měcholupy a nahlášení přestupků.

Zábory

V případě, že plánujete např. opravu střechy nebo fasády a budete používat lešení nebo skladovat před domem stavební materiál a není-li to Váš pozemek, ale pozemek obecní, jste povinni nahlásit na Úřadě použití veřejného prostranství a bude Vám vyměřen poplatek. Pokud tak neučiníte, může Vám být vyměřena pokuta dle zák. 565/1990 Sb. hl.m.Prahy o ohlašovací povinnosti.

Oddávání

Matrika pro naši MČ je na ÚMČ Praha 15, Boloňská 478/1, Praha 10 telefon: 281 003 223, 281 003 111.